Jak przeprowadzić skuteczną kampanię Google Ads w okresie przedświątecznym?

Okres przedświąteczny jest niezwykle ważnym czasem dla większości sklepów internetowych. Stanowi on bowiem dla nich idealną szansę na zwiększenie swojej sprzedaży oraz dotarcie do nowego, szerszego grona klientów. Aby jednak tak się stało, właściciele muszą postawić na odpowiednie działania promocyjne, a także rozpocząć je wystarczająco wcześnie.

Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań są reklamy Google Ads. Sezonowe kampanie stanowią świetny sposób na maksymalnie najlepsze wykorzystanie potencjału sprzedażowego pojawiającego się w okolicach świąt i innych specjalnych okazji. Poprawne wykorzystanie reklam Google w tych okresach znacząco wpłynie na zwiększenie ruchu na Twojej stronie, który następnie przełożyć może się na wyższą sprzedaż.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na ten temat? Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszym dzisiejszym artykułem, w którym przedstawiamy najważniejsze informacje na temat wykorzystania kampanii Google Ads w okresie przedświątecznym. Zaczynajmy!

Korzyści płynące z reklam Google Ads

Aktualnie spora część firm przenosi swoje działania reklamowe do świata online. Z czego wynika ta tendencja? Aż prawie 90% Polaków korzysta z internetu – wiąże się to z możliwością dotarcia dzięki niemu do szerokiego grona potencjalnych klientów. Marketing w sieci może być zatem niezwykle skutecznym sposobem reklamy. Posiada on również wiele różnych form, z których wybrać możesz tę najlepiej dostosowaną do Twoich oczekiwań i potrzeb. Czym zatem wyróżniają się reklamy Google Ads?

Kampanie oferowane przez Google umożliwiają bardzo szybkie dotarcie do osób zainteresowanych konkretnymi produktami, usługami czy też po prostu daną tematyką. Wynika to z faktu, że wyświetlą się one użytkownikom, którzy wpiszą w wyszukiwarkę konkretną frazę związaną z Twoją reklamą. Typ reklamy dopasować możesz także do specyfiki swojej branży lub też własnych preferencji. Dodatkowo to Ty ustalasz budżet, jaki przeznaczyć chcesz na kampanię – umożliwia to stałe kontrolowanie i monitorowanie kosztów.

Warto także zaznaczyć, że reklamy Google Ads są świetnym rozwiązaniem zarówno dla biznesów działających lokalnie, jak i tych o zasięgu krajowym czy nawet globalnym. Kampanie można ustawiać bowiem na konkretnie wybrany obszar, dzięki czemu wyświetlać będą się np. tylko osobom znajdującym się w pobliżu działania Twojej firmy. Ważną zaletą reklam Google są również jasno przedstawione efekty i wyniki. Dzięki pełnemu zakresowi informacji, który dostępny jest przy każdej kampanii, monitorować możesz ich skuteczność. Dane te pomagają we wprowadzaniu korzystnych modyfikacji i zmian prowadzących do doskonalenia planowanych reklam.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat ogólnego działania i specyfiki reklam Google Ads, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem:

4 mity na temat Google Ads – obalamy stereotypy

Sezonowa kampania Google Ads – idealna na różne święta!

Niektóre biznesy wykazywać się mogą sezonowością sprzedaży. Wynika ona zazwyczaj z określonych pór roku czy też konkretnych okazji. Branża e-commerce również jest podatna na szczególne wzrosty sprzedaży. Zauważalne są one w m.in. w okolicach Świąt Bożego Narodzenia, Black Friday, Walentynek oraz innych powszechnie znanych świąt. Jest to naturalna kolej rzeczy – w końcu użytkownicy poszukują w tych okresach prezentów dla najbliższych lub chcą skorzystać ze specjalnych promocji i nabyć produkty po przecenie.

Jak zatem odpowiednio zareklamować swój biznes w okresie przedświątecznym? Tu z pomocą przychodzą kampanie sezonowe Google Ads. Dzięki nim w tym specjalnym czasie zmaksymalizujesz szansę na dotarcie do swojej grupy docelowej oraz wypromujesz swoje produkty czy usługi. Reklamy skierować możesz bowiem na najbardziej odpowiednich użytkowników, którzy będą zainteresowani Twoją ofertą. Aby wykorzystać potencjał, który niosą ze sobą przedświąteczne kampanie Google, musisz jednak odpowiednio je zaplanować.

Kiedy rozpocząć planowanie kampanii?

Przedświąteczna kampania powinna posiadać jasny cel. Jak można się domyślić, zazwyczaj jest to dotarcie do określonej liczby nowych klientów czy też osiągnięcie pewnego poziomu sprzedaży. Musisz jednak ustalić, co dokładnie chcesz osiągnąć swoją reklamą. Jest to bowiem podstawa dobrze zorganizowanej kampanii.

Pamiętaj jednak, by nie zostawiać planowania kampanii na ostatnią chwilę. Dobrym pomysłem będzie przeanalizowanie miesięcznej liczby wyszukiwań konkretnych słów kluczowych z zeszłego roku. Dostarczy Ci to informacji na temat tego, kiedy użytkownicy mniej więcej rozpoczynają poszukiwanie prezentów czy też danych produktów. Jeśli planujesz kampanię na Boże Narodzenie, sprawdzić możesz frazy typu “prezenty pod choinkę”, “prezenty na gwiazdkę” itp. Dzięki temu będziesz w stanie określić, w jakim czasie wystartować ze swoją reklamą Google Ads.

Warto także stale obserwować działania swoich konkurentów. Jeśli w okresie przedświątecznym zauważysz, że rozpoczęli oni już reklamować swoje witryny, będzie to dla Ciebie sygnał, by również wdrożyć swoją kampanię. Z tego też względu powinieneś odpowiednio wcześnie ją przygotować – wtedy będziesz mógł na spokojnie dostosować czas jej rozpoczęcia.

Ustal swoją grupę docelową

Niezwykle ważnym aspektem każdej kampanii Google Ads jest jej grupa docelowa. Nie inaczej jest w przypadku reklamy sezonowej. Przede wszystkim zastanów się, do kogo kierujesz swoją ofertę lub też konkretne produkty. Potencjalni klienci mogą bowiem różnić się w zależności od okazji. Powinieneś zatem dokładnie określić ich wiek, płeć czy też lokalizację.

Określenie grupy docelowej jest istotne również w kontekście dobrania odpowiednich słów kluczowych. Dzięki nim bowiem będziesz docierać do wybranych użytkowników wedle ich preferencji zakupowych. Warto skorzystać także z opcji remarketingu – pozwoli to na wyświetlanie się reklam osobom, które odwiedziły już Twoją stronę.

Zaprojektuj reklamę specjalnie pod konkretną okazję

Aby sezonowa kampania Google Ads była skuteczna, pamiętaj o odpowiednim jej zaprojektowaniu. Jej wygląd i tekst dostosowany powinien być do konkretnej okazji czy święta. Warto, by docelowa strona, na którą przekierowany zostanie użytkownik, również pasowała do całej koncepcji. Zawierać ona może np. specjalnie przygotowane elementy graficzne oraz unikalny opis nawiązujący do okazji. Dobrym pomysłem będzie również stworzenie specjalnych kodów rabatowych, które dedykowane są danemu świętu.

Warto postawić na wykorzystanie reklam displayowych. Odpowiednio wykonana kreacja graficzna jest bowiem świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkownika. Klimatyczne elementy nawiązujące do konkretnej okazji połączone z wezwaniem do działania znacząco wpłynąć mogą na konwersję.

Istotne jest także przeprowadzenie rzetelnej analizy wcześniej wspomnianych słów kluczowych. Dzięki dedykowanym do tego narzędziom (np. Planer słów kluczowych Google Ads czy Ahrefs) dowiedzieć się możesz, jakie frazy były najczęściej wyszukiwane w ubiegłych latach. Na tej podstawie dobrać możesz najoptymalniejsze opcje, których użyjesz w swojej kampanii Google Ads.

Analiza wyników kampanii – cenne źródło informacji

Niezwykle ważnym działaniem jest przeanalizowanie wyników kampanii Google. Dzięki nim będziesz w stanie uzyskać wiele cennych informacji, które wykorzystać możesz przy kolejnym planowaniu sezonowej reklamy. Google Ads udostępnia zaawansowane raporty zawierające istotne dane na temat m.in. liczby kliknięć, wyświetleń czy też konwersji.

Dodatkowo warto sprawdzić informacje na temat osób, którym Twoja reklama się wyświetlała. Z raportu dowiedzieć się możesz także, z jakich urządzeń one korzystały. Inną ważną kwestią są hasła, na które wyświetlała się Twoja kampania. Dane te są przydatne w kontekście jej optymalizowania i dostosowywania na kolejny raz. Warto zatem dokładnie przeanalizować skuteczność przeprowadzonej reklamy, gdyż dzięki temu będziesz w stanie wyciągnąć cenne wnioski na przyszłość. Jeśli kampania okaże się sukcesem, śmiało możesz ją wykorzystać w kolejnym roku.

Podsumowanie

Reklamy Google Ads, dzięki swojemu szybkiemu działaniu, stanowią świetną opcję na promowanie biznesu w okresie przedświątecznym. Poprawnie zoptymalizowana kampania umożliwi Ci bowiem maksymalnie najlepsze wykorzystanie czasu zwiększonej aktywności zakupowej użytkowników. Pamiętać należy jednak o odpowiednio wczesnym jej zaplanowaniu – przespanie najgorętszego okresu sprzedażowego byłoby zaprzepaszczeniem wielkiej szansy!

Google Ads jest aktualnie bardzo popularną formą reklamy wykorzystywaną przez wiele firm – w tym prawdopodobnie również przez Twoją konkurencję. Z tego względu warto rozważyć rozpoczęcie prowadzenia kampanii, które zwiększą Twoją widoczność oraz sprzedaż. Skontaktuj się z nami, jeśli chciałbyś skorzystać z potencjału oferowanego przez reklamy Google. Wspólnie wybierzemy najlepszą ofertę dla Twojej firmy!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.