Specyfika branży a przygotowanie strategii pozycjonowania

 

Zastanawiasz się, czy pozycjonowanie sprawdzi się w przypadku Twojej strony internetowej? Uważasz, że Twoja branża jest zbyt specyficzna? Rozwiewamy więc wątpliwości – SEO jest odpowiednią metodą promocji dla zdecydowanej większości biznesów.

W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, co wpływa na strategię SEO i dlaczego warto pamiętać o uwzględnieniu w niej konkretnej branży. Sprawdź, jak opiekujemy się potrzebami klientów z różnych (również tych specyficznych) branż w Vilaro!

Czy branża wpływa na działania SEO?

Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak. Każda branża to swoiste środowisko, w którym rywalizacja, trendy i potrzeby klientów kształtują zasady gry. Słowa kluczowe, które działają w jednym sektorze, są zazwyczaj nieskuteczne w innym. Konkurencja w danej branży może wymagać mniej lub bardziej zaawansowanych strategii. Ponadto, różnice w sezonowości i specyfice konkretnych produktów lub usług wywierają dodatkową potrzebę elastyczności w podejściu do SEO.

Dlatego właśnie zrozumienie kontekstu branżowego staje się kluczowym elementem, który pozwala dostosować strategię do unikalnych wyzwań i możliwości danego biznesu. W rezultacie skuteczne SEO to nie tylko znajomość algorytmów wyszukiwarek, ale także umiejętność zrozumienia specyfiki i dynamiki danej branży.

Od poszczególnych branż zależeć może również planowana strategia contentowa. W obszarach, gdzie klientów przyciąga konkretna wiedza branżowa, należy skupić się na tworzeniu treści eksperckich. Nie tylko odpowiadają one na pytania, ale także dostarczają wartości dodanej. Specjalistyczne blogi stają się wtedy jednocześnie narzędziem marketingowym oraz źródłem cennej wiedzy dla odbiorców.

Od czego zależy strategia pozycjonowania?

Wiesz już, że rodzaj branży odgrywa ważną rolę podczas przygotowania strategii SEO. Jakie inne elementy są również ważne dla specjalistów? Są to m.in.:

  • zasoby finansowe – od możliwości finansowych Twojej firmy zależy przede wszystkim określony abonament. Im więcej jesteś w stanie przeznaczyć na pozycjonowanie, tym bardziej rozbudowana będzie Twoja strategia.

 

  • cele biznesowe – postawione przez Ciebie cele są bezpośrednio związane ze strategią SEO. Zależy Ci na zwiększeniu ruchu na stronie, konwersji czy może większej świadomości marki? Te aspekty wpływają na wybór odpowiednich kroków i ustalenie priorytetów.

 

  • docelowa grupa odbiorców – różne grupy klientów mogą korzystać z wyszukiwarki w inny sposób. W związku z tym to, kim są Twoi odbiorcy, w dużej mierze decyduje o obranym sposobie komunikacji oraz innych kluczowych elementach SEO.

 

  • obecny stan witryny – jeśli Twoja strona nie była nigdy wcześniej optymalizowana, przygotowana strategia będzie zazwyczaj bardziej złożona. Być może niezbędne będzie przeprowadzenie rozbudowy lub wdrożenie innych zmian w jej strukturze.

 

  • obszar działalności – strategia budowania widoczności zależy także od rynku, na jakim funkcjonuje Twój biznes. W zależności od tego, czy sprzedajesz lokalnie, krajowo czy za granicą, różnić będą się m.in. artykuły blogowe oraz wpisy sponsorowane.

Pozycjonowanie w zależności od branży

Niezależnie od tego, czy działasz w specjalistycznej branży, czy może tej bardziej typowej – dobra widoczność w wyszukiwarce Google powinna być dla Ciebie podstawą. To właśnie dzięki pierwszym pozycjom w wynikach wyszukiwania będziesz w stanie docierać do swoich potencjalnych klientów. Coraz więcej osób poszukuje w internecie informacji na temat produktów, usług oraz firm. Pamiętaj więc, że proces SEO to skuteczna inwestycja w długoterminowy rozwój Twojego biznesu.

Bez względu na branżę, kluczowym celem jest zrozumienie, jakie kwestie są istotne dla klientów w Twoim sektorze i dostosowanie strategii, aby w pełni spełniać ich oczekiwania. W niektórych przypadkach wymagana będzie jednak dokładniejsza analiza i bardziej sprecyzowane działania – mowa np. o branżach sezonowych, medycznych czy prawniczych.

Należy wspomnieć, że pozycjonowanie bardziej niszowej lub specjalistycznej branży cechuje się często stosunkowo szybkimi efektami. Wynika to z faktu, że zazwyczaj konkurencja w obszarze SEO jest mniejsza. W związku z tym, że mniej stron walczy o wysoką pozycję na konkretną frazę, Twoja witryna może wyświetlać się w Google na popularne wśród docelowych klientów słowa.

Pamiętaj jednak, że wyniki SEO zależą zawsze od konkretnej strony. Każda witryna internetowa ma swoje unikalne cechy, a jej cele biznesowe różnią się w zależności od branży, lokalizacji i grupy docelowej. Nie warto więc porównywać się z firmami z innych obszarów i o odmiennej tematyce. Najlepszym wyjściem jest zaufanie specjalistom, którzy mają doświadczenie i wiedzę w zakresie budowania widoczności w Google.

Zrozumienie specyfiki konkretnej branży, czyli jak robimy to w Vilaro

Niektóre agencje marketingowe działają według ściśle utartych schematów. Posiadają uniwersalną strategię, którą chcą przełożyć na różne rodzaje biznesów. Takie podejście w większości przypadków skutkuje brakiem pożądanych efektów oraz frustracją. Dlaczego więc miałbyś płacić za nieskuteczne rozwiązania?

W Vilaro doskonale rozumiemy, że każda branża posiada swoją specyfikę. Coś, co zadziała w przypadku jednego biznesu, może nie sprawdzić się drugiemu. Dlatego też zapewniamy indywidualne podejście ukierunkowane na bezpośredni rozwój Twojej firmy. Nie korzystamy z gotowych i oklepanych rozwiązań. Słuchamy, rozumiemy i doradzamy – bo chcemy, aby nasze usługi niosły ze sobą realną wartość.

Bieżący kontakt i wsparcie specjalisty

Podstawą naszej współpracy jest bieżący dialog. Zapewniamy bezpośredni kontakt z dedykowanym specjalistą, który jest odpowiedzialny za budowanie widoczności Twojej strony. To on odpowie na Twoje pytania i rozwieje wszystkie wątpliwości. Nasi specjaliści chcą również dobrze zrozumieć zagadnienia wynikające ze specyfiki konkretnych biznesów.

Strategia SEO w Vilaro opiera się przede wszystkim na weryfikacji źródła ruchu oraz zrozumieniu, w jaki sposób wyszukiwane są przez potencjalnych klientów produkty/usługi. Sprawdzamy, czy użytkownicy posługują się branżowym słownictwem, czy może bardziej potocznym. Gdy zrozumiemy ich zachowanie w procesie zakupowym, możemy określić, gdzie i w jaki sposób najlepiej się z nimi komunikować.

Nasz zespół SEO ma doświadczenie w obsłudze biznesów z wielu odmiennych branż – m.in.:

  • kancelarii adwokackich,
  • firm budowlanych,
  • biur rachunkowych,
  • uczelni wyższych/szkół
  • sklepów z artykułami dla dzieci,
  • biur architektonicznych.

Poznaj historie sukcesów naszych klientów:

Case studies

Wyniki, które robi z nami Vilaro, to coś niesamowitego, jeśli chodzi o podniesienie ruchu na stronie oraz zdobywanie leadów.

~Paweł Brodzik, właściciel fenbro.com

Treści dostosowane do Twojego biznesu

Podczas tworzenia treści, na bloga czy serwisy zewnętrzne, dobieramy doświadczonych copywriterów, którzy przygotowywali już teksty dla konkretnej branży. Produkcja zarówno artykułów, jak i treści na stronę WWW poprzedzona jest zawsze dokładnym researchem. Dzięki temu nasze teksty są merytoryczne i wysoce użyteczne dla użytkowników.

Nasi klienci mają wpływ na finalny kształt i zawartość treści. Za każdym razem prześlemy Ci plik z tekstem, w którym nanieść możesz swoje korekty. Zawsze uwzględniamy przekazywane wskazówki i uwagi. W razie potrzeby treści poprawiane są aż do skutku. W ten sposób masz pewność, że wszystko się zgadza.

Podsumowanie

Pozycjonowanie sprawdzi się bardzo dobrze w przypadku większości biznesów. W końcu, w erze internetu, posiadanie swojej firmowej strony WWW jest wręcz niezbędne do funkcjonowania. Warto jednak pamiętać, że strategie SEO powinny być dostosowane do konkretnej branży oraz indywidualnej specyfiki biznesu.

Uniwersalne i oklepane rozwiązania mogą nie odpowiadać na Twoje potrzeby i cele biznesowe. W związku z tym, jeśli chcesz postawić na realne efekty w postaci wzrostu widoczności i poprawy wyników sprzedażowych, nawiąż współpracę z Vilaro. Nie hamuj potencjału swojej firmy – pozwól swojej stronie świecić na pierwszych pozycjach w Google!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.