Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę na LinkedIn?

Jak już wspominaliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów, LinkedIn jest platformą z wysokim potencjałem na generowanie jakościowych leadów. To właśnie z pozyskiwaniem nowych klientów wiąże się bezpośrednio rozwój i rozrastanie firmy. W takiej sytuacji wystąpić może niekiedy potrzeba zwiększenia zespołu pracowników.

Tu z pomocą przychodzi… również LinkedIn. Stanowi on bowiem idealne miejsce na przeprowadzenie sprawnego i łatwego procesu rekrutacji. Dlatego też, jeśli Twoja firma chciałaby zatrudnić nową osobę na konkretne stanowisko, warto rozważyć umieszczenie ogłoszenia o pracę właśnie na tym portalu. Aby jednak wystawiona oferta była skuteczna, kluczowe jest przygotowanie jej w odpowiedni sposób.

W dzisiejszym artykule przedstawiamy najważniejsze zasady pisania ogłoszeń o pracę na LinkedIn. Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów i zachęcić ich do aplikowania, zapoznaj się z naszymi wskazówkami. Zaczynajmy!

Bezpłatna a promowana oferta pracy – różnice

Na LinkedIn istnieją dwa rodzaje ofert pracy: bezpłatne i promowane. Główne różnice między nimi polegają przede wszystkim na ich zasięgu i widoczności.

  • Bezpłatna oferta pracy jest dobrym sposobem na rozpoczęcie rekrutacji, jednak zaznaczyć należy, że jej widoczność jest ograniczona. Może być wyświetlana tylko wśród użytkowników, którzy szukają pracy na dane stanowisko lub w danej lokalizacji, a także wśród osób, które są kontaktami rekrutującego. Pamiętać należy, że opublikować można tylko jedną bezpłatną ofertę w danym przedziale czasu. Dodatkowo wygasa ona w przeciągu 30 dni od daty jej publikacji.
  • Z kolei widoczność promowanej oferty pracy zwiększona jest dzięki płatnemu wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania i wśród użytkowników, którzy mogą być nią zainteresowani. Jest to skuteczny sposób na podniesienie zasięgu oferty i dotarcie do szerszego grona kandydatów. Promowane oferty wysyłają również powiadomienia do dopasowanych użytkowników, aby zachęcić ich do ubiegania się o stanowisko.

Bezpłatne oferty pracy na LinkedIn są dobrym sposobem na dotarcie do potencjalnych kandydatów, ale należy pamiętać, że ich widoczność jest ograniczona w porównaniu do tych promowanych. Dlatego też, jeśli firma chce dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych kandydatów, warto rozważyć przeznaczenie odpowiedniego budżetu na ogłoszenie.

Możesz również polecać opublikowaną ofertę swoim kontaktom na LinkedIn oraz zachęcać ich do udostępniania jej dalej. Pomoże Ci to dotrzeć do nowego grona potencjalnych kandydatów. Pamiętaj również, aby regularnie aktualizować ogłoszenie i odpowiadać na pytania od osób zainteresowanych nim.

Przed pisaniem ogłoszenia – zastanów się, kto jest Twoim docelowym odbiorcą

Podstawową czynnością, którą należy wykonać przed przystąpieniem do pisania ogłoszenia o pracę, jest zidentyfikowanie docelowych odbiorców. Najprościej mówiąc, zastanów się, do kogo piszesz. Jest to o tyle ważne, że styl i język oferty zależeć może od konkretnej branży i jej specyfiki.

Określając potencjalnych kandydatów, zastanów się, które z informacji mogą być dla nich najważniejsze. Osoby po studiach, które dopiero wchodzą na rynek pracy, będą miały zapewne nieco inne oczekiwania, niż doświadczeni pracownicy, którzy posiadają już własne rodziny i inne zobowiązania.

Zastanów się również, jakie kwalifikacje wymagane są na oferowane przez Ciebie stanowisko. Czy kandydat musi posiadać konkretne certyfikaty lub powinien umieć obsługiwać jakieś programy? Wszystko to musisz koniecznie zawrzeć w swoim ogłoszeniu, tak aby dotarło ono do dopasowanych użytkowników.

LinkedIn na telefonie

Jakie elementy powinny znaleźć się w ofercie o pracę na LinkedIn?

Ogłoszenia o pracę na LinkedIn mogą różnić się w zależności od firmy, ale w większości przypadków będą zawierać te same podstawowe informacje. Zalicza się do nich m.in.: nazwa stanowiska, nazwa firmy, lokalizacja, wymagania i umiejętności, opis obowiązków, informacje o wynagrodzeniu i innych benefitach.

Ogłoszenia zawierają również dodatkowe informacje, takie jak krótki opis firmy oraz charakter pracy (np. pełen etat, część etatu, elastyczne godziny pracy itp.). Przyjrzyjmy się zatem przedstawionym elementom nieco bliżej.

Nazwa stanowiska

Kluczowym aspektem, który kandydaci wezmą pod uwagę w pierwszej kolejności, jest oczywiście tytuł ogłoszenia. To w nim zawrzeć powinieneś nazwę oferowanego stanowiska. Użytkownik nie powinien bowiem zastanawiać się, jakiej posady dotyczy dane ogłoszenie. Warto zatem, by nazwa ta była jak najbardziej sprecyzowana.

Pamiętaj, że tytuł stanowiska nie może być przekłamany. Powinien oddawać prawdziwy charakter oferowanej roli bez zbędnego komplikowania. Z drugiej strony nazwa nie może być też zbyt ogólna – istnieje duża szansa, że kandydat ominie wtedy taką ofertę, gdyż uzna, że nie pasuje ona do jego kwalifikacji. Warto zatem postawić na profesjonalne nazewnictwo, które rzeczywiście odzwierciedla oferowane przez Ciebie stanowisko.

Opis oferty

Opis oferty o pracę to miejsce, w którym zawrzeć powinieneś wszystkie najistotniejsze informacje. Potencjalny kandydat zazwyczaj oczekuje w nim krótkiego opisu firmy, zakresu obowiązków, wymagań na danym stanowisku oraz benefitów oferowanych przez pracodawcę.

Opis powinien być przede wszystkim zwięzły i przejrzysty. Warto postawić na wypunktowania, dzięki którym kandydat będzie w stanie w prosty sposób wyłapać najważniejsze informacje.

Zakres obowiązków

Każde dobre ogłoszenie o pracę wymaga przedstawienia zakresu obowiązków. To na tej podstawie większość kandydatów zadecydować może, czy posiadane przez nich umiejętności i kwalifikacje są dopasowane do oferty. W związku z tym element ten wymieniany jest często jako jeden z pierwszych, zaraz po krótkim przedstawieniu firmy.

Ustalając zakres obowiązków, zastanów się nad tym, jak wyglądać może typowy dzień pracy na danym stanowisku. Znacząco ułatwi Ci to zebranie najważniejszych zadań, których spodziewać może się potencjalny pracownik.

Oczywiście nie musisz rozpisywać się na temat każdego najmniejszego zadania. Uwzględnij wszystkie główne obowiązki, tak aby potencjalny kandydat miał ogólne wrażenie odnośnie tego, czego dotyczy dana posada.

Wymagania

Kolejnym niezwykle ważnym elementem ogłoszenia o pracę na LinkedIn są wymagania stawiane kandydatowi. Zaliczyć do nich możesz odpowiednie wykształcenie, umiejętności, kwalifikacje czy też doświadczenie. Jeśli oczekujesz od potencjalnego pracownika określonych certyfikatów lub kursów, również musisz uwzględnić to w swojej ofercie.

W tym miejscu warto także wspomnieć o ewentualnych wymaganiach, co do znajomości języków. Dodatkowo opisać możesz mile widziane kompetencje miękkie – oczywiście zachowując racjonalność. Pamiętaj o tym, aby sekcja z wymaganiami nie odstraszała potencjalnych kandydatów. Swoje oczekiwania napisz w sposób zgodny z rzeczywistością, nie daj się ponieść fantazji.

Co oferuje firma

Istotną kwestią jest zawarcie w ogłoszeniu informacji o tym, co dokładnie oferujesz swojemu przyszłemu pracownikowi. Jest to bowiem część, dzięki której większość kandydatów może zadecydować, czy chce aplikować na dane stanowisko.

Jak wiadomo, jednym z ważniejszych elementów są zarobki. Hasło “atrakcyjne wynagrodzenie” niewiele jednak mówi. Jeśli jesteś zatem w stanie podać orientacyjne widełki zarobkowe, warto umieścić je w swojej ofercie. Uwzględnij również wszelkie dodatkowe pakiety np. opieka medyczna, karta sportowa, możliwości udziału w kursach doszkalających itp.

Kolejną ważną informacją, którą podać należy w ogłoszeniu o pracę, jest forma zatrudnienia oraz wymiar czasu pracy. Napisz także, czy możliwe jest wykonywanie obowiązków w sposób hybrydowy lub zdalny.

Pamiętaj, aby nie używać oklepanych haseł, które mogą jedynie zniechęcić potencjalnych kandydatów. Skup się na tych benefitach, które mogą mieć dla nich realną wartość. Zadbaj o to, by wypaść atrakcyjnie w oczach zainteresowanych – postaw na otwartość i przedstaw rzeczywiste korzyści, które otrzymać mogą w Twojej firmie.

Jak dodać ogłoszenie o pracę na LinkedIn?

Wiedząc już, jak powinno wyglądać dobrze skonstruowane ogłoszenie o pracę na LinkedIn, przejść możesz do kwestii publikacji. Aby dodać ofertę pracy:

1.Kliknij ikonę Praca, która znajduje się w prawym górnym rogu na Stronie Głównej LinkedIn.

2.Następnie kliknij pozycję Opublikuj ofertę pracy.

ikona publikacji oferty pracy na LinkedIn

3.Uzupełnij wymagane informacje na temat nazwy stanowiska, nazwy firmy, rodzaju pracy, lokalizacji i formy zatrudnienia, a następnie kliknij Zacznij bezpłatnie.

informacje, które należy podać, dodając na LinkedIn ogłoszenie o pracę

4.W Szczegółach oferty pracy uzupełnij obowiązkowe pole z opisem oferty i dodaj wymagane umiejętności. Następnie kliknij Kontynuuj.

opis stanowiska w ofercie pracy na LinkedIn

5. W sekcji Opcje dotyczące kandydatów ustal formę, w jakiej chcesz otrzymywać informację o kandydatach. Wybrać możesz również pytania sprawdzające. Gdy uzupełnisz już tę sekcję, możesz opublikować bezpłatnie swoją ofertę.

opcje dotyczące kandydatów w ofercie pracy na LinkedIn

W przypadku promowanej oferty pracy:

  1. Jeśli chcesz promować swoją ofertę pracy, przejdź do zakładki z opublikowanymi ofertami pracy. Pod nimi znajdziesz możliwość Promuj swoją ofertę pracy.
  2. Po kliknięciu w promowanie oferty wyświetlona zostanie informacja o szacowanej liczbie potencjalnych kandydatów. Edytować możesz również swój budżet przeznaczony na ofertę – dzienny lub całkowity.
  3. Następnie kliknij Promuj ofertę pracy. Wybierz także metodę płatności.
  4. Wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia. Aby je sfinalizować, kliknij Promuj ofertę pracy.

Podsumowanie

Publikowanie oferty o pracę na LinkedIn ma wiele zalet. Przede wszystkim portal ten jest popularnym miejscem, w którym pracodawcy i kandydaci na różne stanowiska mogą się spotkać i nawiązać kontakt. Dzięki temu masz sporą szansę dotrzeć do osób, które będą zainteresowane Twoją ofertą pracy. Co więcej, LinkedIn umożliwia zamieszczanie swojego doświadczenia zawodowego, umiejętności i referencji. Znacząco ułatwia to pracodawcom wybór odpowiednich kandydatów. Pamiętaj również, że ogłoszenia o pracę na LinkedIn pomagają budować pozytywny wizerunek firmy i zachęcać ludzi do współpracy.

 

Agata Witek

Agata Witek

Marketing Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.