Dobra widoczność strony w wynikach wyszukiwania – dlaczego jest ważna?

Dla każdego właściciela firmy niezwykle istotne jest skuteczne docieranie do potencjalnych klientów. Warto jednak wspomnieć, że wraz z rozwojem technologii spora grupa konsumentów przeniosła się do środowiska internetowego. Należy to zatem odpowiednio dopasować do swojej strategii marketingowej.

W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, dlaczego powinieneś zadbać o dobrą widoczność swojej witryny w sieci oraz podpowiadamy, na które jej aspekty warto zwrócić szczególną uwagę. Przedstawiamy również korzyści ze współpracy z profesjonalną agencją marketingową specjalizującej się w usługach SEO. Zaczynajmy!

Dlaczego widoczność strony w Google jest kluczowa dla sukcesu online?

Widoczność strony w Google wpływać może w znacznym stopniu na powodzenie danego biznesu. Z czego to wynika?

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką, z której miesięcznie korzysta ponad miliard osób na całym świecie. W związku z tym pozwala ona na generowanie ogromnego ruchu organicznego. By tak się jednak stało, strona zajmować powinna wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W ten sposób użytkownicy mogą ją łatwo odnaleźć, a następnie odwiedzić.

Pozycja strony w Google wpływać może również na postrzeganie Twojej marki przez odbiorców. Dobra widoczność w sieci jest często wskaźnikiem wiarygodności. Jeśli dana witryna wyświetla się wśród pierwszych wyników wyszukiwania, użytkownicy zakładają, że jest ona wartościowa oraz odpowiada im potrzebom.

Co jeszcze możesz zyskać dzięki wyższym pozycjom strony w wyszukiwarce?

  • wyprzedzenie konkurencji,
  • zwiększenie świadomości marki,
  • budowanie autorytetu marki,
  • pozyskiwanie bardziej jakościowego ruchu,
  • ograniczenie dodatkowych kosztów reklamowych.

Co wpływa na pozycję strony?

Widoczność strony w wyszukiwarce zdeterminowana jest wieloma różnymi czynnikami. Mimo że Google nie jest zbyt chętne do oficjalnego ich ogłaszania, specjaliści są często zgodni i wyróżniają kilka tych najważniejszych. Zaliczyć do nich można m.in.:

  • oryginalne i atrakcyjne treści o wysokiej jakości oraz wartości merytorycznej dla użytkownika,
  • słowa kluczowe zamieszczane w treściach, nagłówkach, meta opisach witryny,
  • linki wewnętrzne, które tworzą logiczną strukturę i umożliwiają proste nawigowanie po stronie,
  • linki zewnętrzne, które prowadzą z wartościowych domen,
  • certyfikat SSL i poprawne jego przekierowania między protokołami,
  • szybkość ładowania witryny i jej responsywność (dostosowywanie się do różnych urządzeń).

Oczywiście czynników wpływających na widoczność strony w sieci jest znacznie więcej. Wraz ze stałym rozwojem i aktualizacjami algorytmu Google brane pod uwagę są kolejne aspekty, które nie zawsze są do końca znane. Jednak skupienie się na najważniejszych elementach witryny i monitorowanie ewentualnych zmian z dużym powodzeniem skutkować może znacznym wzrostem jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dlaczego algorytmy Google są ważne?

Algorytmy Google to zestawy reguł i procesów, które wykorzystywane są do analizowania i układania w ranking wyników wyszukiwania. Mają one na celu zapewnienie jak najbardziej trafnych i wartościowych wyników dla użytkowników, którzy wprowadzają konkretne zapytania do wyszukiwarki.

Google regularnie wprowadza zmiany w swoich algorytmach wyszukiwania w celu poprawy jakości wyników. Aktualizacje te mogą mieć wpływ na pozycje stron, dlatego ważne jest ich stałe obserwowanie, a następnie dostosowywanie strategii optymalizacyjnej w odpowiedzi na te zmiany. Jeśli nie zostaną one odpowiednio uwzględnione, skutkować może to spadkiem widoczności witryny.

Jednym z przykładów aktualizacji algorytmu z zeszłego roku, o którym pisaliśmy na naszym blogu, był Google Helpful Content, czyli aktualizacja wspierająca przydatne treści.

Dlaczego warto postawić na profesjonalne usługi SEO?

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój proces SEO przeprowadzony zostanie w sposób kompleksowy, skorzystaj z usług agencji marketingowej. Nawiązanie takiej współpracy to przede wszystkim wygoda i komfort – nie musisz posiadać bowiem specjalistycznej wiedzy ani wykonywać samemu żadnych czynności. Wiąże się to dodatkowo ze sporą oszczędnością czasu.

Agencje SEO zatrudniają specjalistów, którzy posiadają bogatą wiedzę i doświadczenie w dziedzinie optymalizacji stron internetowych. Znają się oni na najnowszych trendach, narzędziach i strategiach SEO. Dzięki temu mogą dostosować działania do Twoich konkretnych potrzeb i osiągać jak najlepsze wyniki.

Współpraca z profesjonalną agencją marketingową zapewni Ci również szybką adaptację do pojawiających się zmian. Świat SEO idzie stale do przodu, a algorytmy wyszukiwarek są regularnie aktualizowane. Agencje są na bieżąco z rozwojem technologii i potrafią dostosowywać swoje działania w zależności od nowych wymagań.

Sprawdzanie pozycji strony w Google – skorzystaj z bezpłatnej analizy kondycji SEO Twojej witryny!

Zastanawiasz się, jaką widoczność posiada Twoja witryna? W takim razie zachęcamy do skorzystania z naszej bezpłatnej analizy SEO!

Dostarczy Ci ona informacji m.in. na temat:

  • potencjału wyszukiwania konkretnych fraz związanych z Twoją branżą,
  • widoczności Twojej strony na tle konkurencji,
  • ewentualnych błędów w optymalizacji technicznej Twojego serwisu,
  • sieci linków, które prowadzą do Twojej witryny.

Przygotowana przez naszych specjalistów analiza to nie tylko suche dane. Jest ona zawsze dokładnie omawiana podczas spotkania z konsultantem Vilaro. W ten sposób chcemy rozwiać Twoje ewentualne wątpliwości i odpowiedzieć na wszystkie pytania.

 

Skorzystaj z bezpłatnej analizy i wyceny!

 

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.