Sprzedaż internetowa – od czego rozpocząć e-commerce?

E-commerce, czyli sprzedaż internetowa, jest obecnie niezwykle szybko rozwijającym się rodzajem handlu. Wynika to z faktu, że coraz więcej ludzi korzysta z zakupów online, głównie ze względu na wygodę i szybkość transakcji. Z punktu widzenia wielu przedsiębiorców jest to zatem dobry sposób na dywersyfikację swoich kanałów sprzedaży.

Jak zacząć biznes e-commerce, który będzie odnosić sukcesy? W dzisiejszym artykule przedstawiamy, o jakich najważniejszych elementach powinieneś pamiętać na samym początku swojej drogi ze sprzedażą online. Podpowiadamy również, co powinieneś zawrzeć w swojej strategii marketingowej. Zaczynajmy!

Wybierz produkty do sprzedaży i określ swoją grupę docelową

Oczywistym, lecz niezwykle ważnym krokiem w rozpoczęciu działalności e-commerce, jest wybór produktów do sprzedaży. Jest to czynnik, od którego w dużej mierze zależeć może powodzenie Twojego sklepu. Sprawdź zatem aktualne trendy rynkowe, zainteresowania i preferencje konsumentów, a także istniejącą już w sieci konkurencję. W ten sposób będziesz w stanie zweryfikować, czy Twoja oferta rzeczywiście będzie mogła znaleźć grono odbiorców.

Nie zapomnij także uwzględnić aspektów związanych z opłacalnością. Przeanalizuj koszty wynikające z internetowej sprzedaży poszczególnych produktów, takie jak np. koszty zabezpieczenia paczki, wysyłki lub inne niezbędne opłaty. Upewnij się, że cena, którą możesz ustalić dla swojego produktu w internecie, jest konkurencyjna, ale jednocześnie pozwoli na generowanie zysków.

Gdy wybierzesz już, co konkretnie chcesz sprzedawać, określ swoją grupę docelową. Pamiętaj, że nie zawsze musi być ona taka sama, jak w przypadku sprzedaży stacjonarnej. Zrozumienie i precyzyjne zidentyfikowanie klientów, którzy będą zainteresowani Twoją ofertą, jest kluczowym elementem budowania skutecznej strategii sprzedażowej. Pod uwagę powinieneś wziąć czynniki takie jak m.in.: wiek, płeć, zainteresowania, potrzeby, wartości czy problemy.

Dlaczego jest to tak ważne? Precyzyjne określenie grupy docelowej pozwala na wdrożenie promocji i działań marketingowych w sieci, które będą kierowały uwagę potencjalnych klientów na Twoje produkty. Dzięki zebranym informacjom możesz również zaprojektować wygląd i funkcjonalność swojego sklepu internetowego, tak aby jak najlepiej odpowiadał preferencjom i potrzebom grupy docelowej.

Znajdź odpowiedni system CMS

Wybór asortymentu i określenie grupy docelowej to jedynie początek. Stworzenie dobrego e-commerce opiera się w głównej mierze na doborze odpowiedniego CMSa, czyli systemu zarządzania treścią. To właśnie dzięki niemu będziesz w stanie stworzyć swój sklep oraz szybko wprowadzać na nim wszelkiego rodzaju modyfikacje.

Na jakie aspekty powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze CMSa?

  • Oferowane funkcje;
  • Intuicyjny interfejs i łatwość obsługi;
  • Możliwość integracji z innymi narzędziami;
  • Łatwość skalowania oferty;
  • Koszty.

Na rynku dostępne są specjalne CMSy, które dedykowane są właśnie biznesom online. Zalicza się do nich m.in. wtyczkę WooCommerce dla WordPressa, system IdoSell czy Shoper (dwa ostatnie działają w modelu SaaS). Cieszą się one sporą popularnością, gdyż pozwalają na zaprojektowanie sklepu internetowego dostosowanego do indywidualnych potrzeb i preferencji właściciela.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat systemów CMS? Sprawdź nasz artykuł:

Jaki system zarządzania treścią będzie odpowiedni dla mojego biznesu? 

 

Zadbaj o strategię budowania widoczności marki

Jeśli założyłeś już swój sklep e-commerce, kolejnym krokiem jest znalezienie sposobu na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów. Nie zawsze jest to łatwe, dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z pomocy specjalistów. Pozwala to znacząco na ograniczenie ryzyka zmarnowania nie tylko budżetu, ale i czasu.

Budowanie widoczności marki w sieci może opierać się zarówno na działaniach krótkookresowych, jak i długookresowych. Dowiedz się, na czym one polegają.

Działania krótkookresowe – reklamy Google Ads i Facebook Ads

Reklamy Google Ads i Facebook Ads, są skutecznym narzędziem promocji w krótkim okresie czasu. Oferują one możliwość szybkiego dotarcia do szerokiego grona odbiorców i generowania niemalże natychmiastowych rezultatów.

Obydwie platformy reklamowe oferują zaawansowane opcje targetowania, które pozwalają precyzyjnie określić grupę docelową. Można zatem definiować kryteria demograficzne użytkowników, ale także uwzględniać ich zainteresowania, preferencje zakupowe czy zachowania online. Dzięki temu reklamy będą kierowane do osób, które z większym prawdopodobieństwem mogą być zainteresowane Twoją ofertą.

Kluczowe jest jednak świadome planowanie, monitorowanie wyników i ciągłe dostosowywanie strategii reklamowej, tak aby była ona ukierunkowana na rozwój biznesu i najlepsze rezultaty.

Sprawdź efekty naszej współpracy w obszarze Google Ads z jednym z klientów:

ROAS powyżej 1300% z Google Ads w sklepie z branży dziecięcej we Francji

 

Działania długookresowe – pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO)

Do działań długookresowych zaliczyć można przede wszystkim pozycjonowanie sklepu internetowego. Skupia się ono na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, w celu osiągnięcia wyższych miejsc w wynikach organicznych. Działanie to wpływa na zwiększenie widoczności sklepu dla potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnych produktów.

W przeciwieństwie do działań krótkookresowych, które dają natychmiastowe wyniki, pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Jednak raz osiągnięta wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania może przynosić korzyści przez długi czas. Kiedy Twoja strona znajduje się na czołowych miejscach, istnieje także większa szansa, że użytkownicy będą ją odwiedzali regularnie.

Dobrze zaplanowana strategia SEO, która odpowiadać będzie celom i priorytetom przedsiębiorstwa, pozwoli na maksymalne wykorzystanie potencjału Twojej firmy w internecie.

 

Wykorzystaj potencjał swojego biznesu e-commerce – postaw na doświadczoną agencję marketingową!

Współpraca z agencją marketingową daje więcej korzyści w porównaniu do pracy z freelancerem. Oferuje m.in. szeroki zakres umiejętności, większą stabilność i pewność usługi oraz kompleksowe podejście. To wszystko przekłada się na skuteczność Twojej kampanii marketingowej, co przyczynić może się do sukcesu działalności e-commerce.

Dlaczego powinieneś wybrać Vilaro? Od lat stawiamy na specjalizację – działamy w ściśle określonym obszarze Google. Mamy również doświadczenie w kompleksowej obsłudze e-commerce zarówno na rynku lokalnym, krajowym, jak i zagranicznym. Gdy poznamy bliżej Twój biznes, będziemy w stanie przygotować kompleksową strategię wsparcia go w sieci.

Na sam początek mamy do zaoferowania bezpłatną analizę kondycji Twojej strony pod kątem SEO oraz bezpłatną analizę konta reklamowego Google Ads. Dzięki nim dowiesz się, jak możesz wykorzystać potencjał swojej witryny i skutecznie docierać do klientów.

 

Skorzystaj z bezpłatnej analizy i wyceny!

Zaufaj doświadczeniu – postaw na Vilaro. 

 

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.