Lokalne reklamy w wyszukiwarce Google – kiedy warto z nich skorzystać?

 

Google Ads jest niezwykle elastycznym systemem reklamowym. Pozwala na promocję biznesów o różnym zasięgu – zarówno tych krajowych, jak i tych działających na mniejszą skalę. Firmy, które obsługują jedynie wybrany obszar, mogą skorzystać z przeznaczonego dla nich typu kampanii. Mowa właśnie o kampanii lokalnej.

Na czym polegają kampanie lokalne w Google Ads? Dlaczego warto wdrożyć je do swojej strategii? Sprawdź nasz artykuł i odkryj korzyści płynące z wykorzystania reklam w wyszukiwarce Google. Nie traćmy czasu – przejdźmy do konkretów.

Czym jest lokalna kampania Google Ads?

Lokalna kampania Google Ads to specyficzna forma reklamy online, która umożliwia przedsiębiorstwom docieranie do potencjalnych klientów na określonym obszarze geograficznym. Jest to narzędzie stworzone przez Google, które skupia się na promowaniu fizycznych lokalizacji przedsiębiorstw, takich jak sklepy stacjonarne, restauracje czy inne usługi lokalne.

Kampanie te pozwalają przedsiębiorstwom kierować swoje reklamy do osób znajdujących się w okolicy. To szczególnie istotne dla firm, których głównym celem jest przyciąganie lokalnych klientów i zwiększanie liczby odwiedzin w swoim stacjonarnym punkcie.

Jak działają tego typu reklamy? Wystarczy, że użytkownik wpisze w wyszukiwarce Google na swoim telefonie jakieś lokalne zapytanie – wtedy na samej górze wyników (ale też w innych miejscach) wyświetlić mogą mu się reklamy poszczególnych firm.

Dla kogo przeznaczony jest ten typ kampanii?

Jeśli chcesz skorzystać z lokalnej kampanii Google, Twoje konto musi spełnić kilka podstawowych warunków. O czym m.in. należy pamiętać?

  • Twoje konto Google Ads nie może być nowe – aby uruchomić lokalną kampanię, musisz wykorzystać konto, na którym prowadzone były już inne działania reklamowe,

 

 

  • Twoja firma musi posiadać co najmniej 2 punkty stacjonarne – minimum 90% tych lokalizacji musi być potwierdzona w wizytówce Google,

 

  • Twoje konto musi mieć odpowiednio skonfigurowane konwersje – oparte na odwiedzinach użytkowników w stacjonarnej siedzibie firmy,

 

  • Twoje konto musi być zarejestrowane w regionie, w którym chcesz prowadzić swoją kampanię,

 

  • Twoje konto musi posiadać aktywne komponenty z lokalizacją – wyświetlają one informacje o Twojej firmie w różnych formatach,

 

  • Musisz posiadać odpowiednią liczbę wyświetleń i kliknięć swoich reklam – na tej liczbie algorytm szacuje efektywność,

Rozumiemy, że powyższe warunki mogą wydawać się skomplikowane i niejasne. Dobry specjalista Google Ads zadba jednak o to, abyś nie musiał przejmować się ustawieniami i technicznymi aspektami swoich reklam. Dowiedz się, jak w Vilaro wspieramy naszych klientów w tym zakresie:

Poznaj historie z naszych współprac!

 

Gdzie mogą wyświetlać się reklamy lokalne Google?

Podstawowym miejscem, w którym wyświetlają się lokalne reklamy Google, są wyniki wyszukiwania. Tego typu kampanie pojawiają się na samej górze i są oznaczone etykietą “Reklama”. Wyświetlają się na określone przez reklamodawcę frazy oraz odpowiednią lokalizację użytkownika. Płatnie promować możesz również swoją wizytówkę Google.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/3246303?hl=pl

Drugim popularnym miejscem są Mapy Google. Podobnie jak w przypadku wyników wyszukiwania, po wpisaniu w aplikacji odpowiednich fraz użytkownikowi wyświetlić może się lokalna reklama. Również jest ona odpowiednio oznaczona.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/3246303?hl=pl

Lokalne kampanie Google pojawić mogą się jednak również w innych miejscach, np.:

  • serwisie YouTube – w ramach kampanii Google Ads możesz także tworzyć lokalne reklamy wideo, które będą wyświetlane na platformie YouTube. To umożliwia przedsiębiorstwom dotarcie do szerszej publiczności i większe jej zaangażowanie.

 

  • sieci partnerskiej Google (GDN) – Google Ads może wyświetlać reklamy na stronach partnerskich, które uczestniczą w programie reklamowym. To oznacza, że reklamy lokalne mogą pojawiać się również poza samą wyszukiwarką Google.

Korzyści płynące z wykorzystania lokalnych kampanii Google Ads

Dlaczego warto zainwestować w lokalną promocję w Google? Ten typ kampanii niesie ze sobą konkretne korzyści – takie, które realnie wpłyną na wyniki Twojej firmy:

  • zwiększenie lokalnej rozpoznawalności – lokalne kampanie Google Ads pozwalają przedsiębiorstwom na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania na konkretnym obszarze geograficznym. To z kolei zwiększa widoczność firmy lokalnej społeczności i wpływa pozytywnie na rozpoznawalność marki.

 

  • precyzyjne dotarcie do najcenniejszych odbiorców – dzięki możliwości określenia konkretnej lokalizacji tego typu kampanie umożliwiają skupienie się na docelowej grupie klientów. To znacznie eliminuje marnowanie budżetu na próby dotarcia do niezainteresowanych użytkowników spoza danego regionu.

 

  • zwiększenie liczby odwiedzin w stacjonarnym punkcie – dzięki informacjom o lokalizacji, godzinach otwarcia czy promocjach lokalne kampanie Google Ads skutecznie przyciągają klientów do fizycznych punktów. To z kolei wpływa na ruch i generowanie szans sprzedażowych.

 

  • skuteczne zarządzanie budżetem – lokalne kampanie pozwalają na elastyczne zarządzanie budżetem reklamowym, umożliwiając określenie kosztów na kliknięcie (CPC), a także dostosowanie strategii w zależności od wyników kampanii. Dzięki temu możesz na bieżąco kontrolować swoje wydatki i nie przepalać budżetu.

 

  • zwiększenie konkurencyjności swojej firmy – rynek lokalny charakteryzuje się zazwyczaj wysoką konkurencją i zaciętą walką o pozyskanie klienta. Reklamy Google Ads mogą więc stanowić istotne narzędzie do wyróżnienia się na tle innych lokalnych biznesów z tej samej branży i przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów.

Lokalne reklamy sposobem na zbudowanie świadomości marki

Lokalne reklamy Google Ads to świetny sposób na promocję zarówno biznesu, który działa już od lat, jak i firmy, która dopiero stawia pierwsze kroki. W tym drugim przypadku tego typu kampania to szansa na wzbudzenie pierwszego zainteresowania marką i kształtowanie pozytywnego wizerunku. Z tego też względu, przy promocji nowo powstałego przedsiębiorstwa, warto już od samego początku dbać o silną obecność online.

To właśnie w początkowych etapach działalności, gdy świadomość marki jest jeszcze niska, kampanie Google pozwalają na skuteczne dotarcie do lokalnej społeczności. Przemyślane wykorzystanie reklam online jest więc solidnym fundamentem dalszego budowania strategii marketingowej firmy, którego nie powinieneś lekceważyć.

W jaki sposób warto dodatkowo promować lokalny biznes?

Oprócz lokalnej reklamy w Google rozważyć powinieneś również inne formy promocji swojej firmy. Dywersyfikacja działań pozwala na rozłożenie ryzyka na różne kanały, a także pozwala na większą elastyczność.

Jedną z najpopularniejszych strategii marketingu internetowego jest pozycjonowanie lokalne. Metoda ta polega na zwiększaniu widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google na określonym obszarze. Dzięki wysokim pozycjom witryna jest w stanie docierać skutecznie do użytkowników, którzy szukają konkretnych rozwiązań w swojej okolicy. Proces SEO skupia się na generowaniu jakościowego ruchu na stronie, który przekłada się następnie na dokonanie zakupu czy też podjęcie innej pożądanej przez Ciebie czynności.

Pozycjonowanie lokalne to sprawdzona metoda, która realnie wpływa na wyniki sprzedażowe firm. Wykorzystaj maksymalnie potencjał lokalnego rynku – pozwól swojej stronie błyszczeć na pierwszych pozycjach Google.

Dowiedz się więcej na temat pozycjonowania lokalnego

 

Inną skuteczną metodą promocji lokalnego biznesu jest wykorzystanie możliwości systemu Facebook Ads. Narzędzie reklamowe udostępniane przez serwis Facebook pozwala na prowadzenie kampanii ukierunkowanych na konkretną lokalizację (na podobnej zasadzie co system Google Ads). Dzięki reklamom dostosowanym do potrzeb Twojej firmy jesteś w stanie zachęcić określoną grupę użytkowników do podjęcia konkretnego działania – np. przejścia na Twoją stronę, pozostawienia kontaktu czy też wysłania wiadomości. To dobre, a zarazem stosunkowo niedrogie narzędzie, które pozwala na realizowanie postawionych celów biznesowych.

Wyróżnij się na tle konkurencji i docieraj do swojej lokalnej społeczności za pomocą reklam Facebook Ads. Skorzystaj z możliwości, jakie oferuje jedna z najpopularniejszych platform w Polsce i osiągaj wyniki, o jakich inni tylko marzą.

Dowiedz się więcej na temat lokalnych reklam na Facebooku

 

Samodzielne prowadzenie reklamy vs. z pomocą agencji

Decyzja między samodzielnym prowadzeniem reklamy a skorzystaniem z pomocy agencji zależy od wielu czynników – takich jak m.in. budżet, zasoby czasowe, doświadczenie w obszarze marketingu internetowego czy też skomplikowanie kampanii reklamowej.

Należy wiedzieć, że skuteczne prowadzenie reklamy w Google Ads wymaga czasu i wysiłku. Nie posiadając odpowiedniej wiedzy na temat mechanizmu tego systemu reklamowego, łatwo jest przepalić swój budżet na nieefektywne działania. Jeśli osoba odpowiedzialna za obsługę nie ma doświadczenia w reklamie online, może być trudno osiągnąć pełny potencjał kampanii.

Z kolei przy współpracy z agencją przedsiębiorstwo może skupić się na swoich głównych zadaniach, podczas gdy zewnętrzny specjalista zajmuje się obszarem reklamy. Profesjonalne wsparcie w tym zakresie to przede wszystkim dostęp do kompleksowej wiedzy i stabilny wzrost wyników. Powierzając swoje kampanie doświadczonym specjalistom SEM, masz także pewność, że Twój budżet jest optymalnie wydatkowany.

Podsumowanie

Marketing w wyszukiwarce Google jest jednym z najlepszych kierunków w rozwoju biznesu. To właśnie w tym miejscu ludzie wyszukują informacji na temat firm, produktów czy usług – szczególnie tych, które znajdują się w ich okolicy. Z tego też względu lokalne kampanie Google Ads mogą być dla Ciebie idealną szansą na zwrócenie uwagi mieszkańców konkretnego miasta, województwa, regionu.

Bez względu na to, czy jesteś firmą, która działa od lat, czy dopiero rozpoczynasz swoją działalność – tego typu kampanie mogą okazać się kluczowym elementem Twojej strategii marketingowej. Dają one szansę na budowanie świadomości marki, przyciąganie lokalnych klientów oraz zwiększanie konkurencyjności na konkretnym rynku. Wykorzystaj więc maksymalnie ich potencjał i pozwól swojej firmie osiągnąć sukces.

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.