Dlaczego moja strona ma słabą widoczność? Czyli wszystko o audycie SEO

Niska pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania może być konsekwencją wielu różnych czynników. Zastanawiasz się, jak temu zaradzić? Niezbędnych odpowiedzi na problem słabej widoczności witryny dostarczyć może Ci audyt SEO.

Chcesz, aby Twoja witryna docierała do szerokiego grona klientów, jednak nie wiesz, jak to osiągnąć? Zachęcamy do zapoznania się z naszym dzisiejszym artykułem! Omawiamy w nim najważniejsze informacje na temat audytu SEO, którego celem jest poprawa skuteczności Twojego biznesu online.

Czym jest audyt SEO?

Zacznijmy od początku – co to jest właściwie audyt SEO? Najprościej mówiąc, jest to proces, którego celem jest ocena stanu strony internetowej pod kątem jej dostosowania do algorytmu wyszukiwarki Google. Proces ten pozwala zatem na identyfikację problemów, które uniemożliwiają stronie osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a następnie zalecenie odpowiednich rozwiązań, które pomogą ją poprawić.

Audyt SEO jest ważnym etapem tworzenia lub optymalizacji istniejącej już strony internetowej, ponieważ pomaga w zrozumieniu, jak wyszukiwarki ją postrzegają. Po zakończeniu audytu specjalista SEO będzie miał szczegółowy obraz witryny i będzie wiedział, jakie działania należy podjąć, aby poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Należy zaznaczyć, że audyt SEO to nie tylko analiza techniczna strony, ale również analiza strategii content marketingowej i linkowania strony. Analizując słowa kluczowe, które są istotne dla konkretnej branży i związane z działalnością firmy, możliwe jest dostosowanie treści na stronie, tak aby lepiej odpowiadały na potrzeby potencjalnych klientów. Z kolei ocena sieci linków zewnętrznych danej witryny pozwala na przygotowanie działań, które umożliwią jej rozwój.

Dzięki audytowi SEO właściciele witryn mogą zadbać o odpowiednie ich dostosowanie do wymogów wyszukiwarki. Działanie to może prowadzić do większej liczby odwiedzin i wyższej konwersji, które przełożyć mogą się następnie na wzrost sprzedaży.

Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO strony internetowej?

Istnieje kilka sytuacji, w których najczęściej przeprowadzana jest analiza SEO. Zaliczyć do nich można m.in.:

  • spadek widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania;
  • brak efektów podjętych działań optymalizacyjnych;
  • niski lub całkowity brak ruchu na stronie internetowej;
  • wysokie pozycje w wyszukiwarce witryn firm konkurencyjnych;
  • występowanie problemów z indeksacją witryny;
  • strona, która jest w fazie developmentu.

Niemniej jednak wszystkie powyższe sytuacje sprowadzają się zazwyczaj do ogólnej chęci poprawy widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się podstawowych informacji na temat kondycji swojej strony internetowej, zachęcamy również do skorzystania z oferowanej przez nas opcji bezpłatnej analizy!

Zamów bezpłatną analizę kondycji strony!

 

Elementy, które wchodzą w skład audytu SEO

Co zawiera audyt SEO? Zasadniczo składa się on z wielu elementów, które dotyczą różnych aspektów strony internetowej. Jednak do podstawowego podziału zaliczyć możemy: działania on-site oraz działania off-site. Przejdźmy zatem do bardziej szczegółowego ich omówienia.

Ocena działań on-site, czyli optymalizacji strony WWW

On-site SEO to zestaw działań, które odbywają się w obrębie danej strony internetowej. Obejmują one zarówno elementy techniczne, jak i te związane z treściami, które są realizowane w ramach witryny. Działania te są niezwykle ważne pod kątem widoczności w wyszukiwarce, w związku z czym konieczne jest przeanalizowanie poprawności ich wdrożenia.

Najważniejsze elementy, które należy ocenić w ramach audytu strony WWW to m.in.:

  • Certyfikat SSL – poprawność wdrożenia i odpowiednie przekierowania między protokołami.
  • Ogólna struktura strony – dostosowanie struktury adresów URL, logiczny podział podstron.
  • Dostępne na stronie treści – unikalność treści, nasycenie ich słowami kluczowymi, odpowiednia struktura nagłówków, ewentualne duplikacje.
  • Poprawne przygotowanie i wdrożenia meta tagów – dostosowanie meta title i meta description do wymogów wyszukiwarek internetowych, stosowanie niepowtarzalnych meta tagów na każdej z podstron.
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych – optymalizacja strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
  • Linkowanie wewnętrzne – poprawność struktury linków wewnętrznych, które umożliwiają logiczne nawigowanie po witrynie.
  • Szybkość ładowania strony – szybkość jej ładowania na urządzeniach mobilnych i desktopowych, pod kątem Core Web Vitals.
  • Ogólna wydajność witryny – rozmiary obrazów, responsywność na różnych urządzeniach.

Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu treści, meta tagów i ogólnej struktury całej witryny, wyszukiwarki będą mogły lepiej zindeksować Twoją stronę i uwzględnić ją w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich fraz kluczowych. Dodatkowo elementy takie jak szybkość ładowania strony czy dostosowanie do różnych urządzeń wpływają pozytywnie na ogólne doświadczenia użytkownika, które przekładają się na wyższą konwersję.

Pamiętaj jednak, że działania on-site SEO to tylko część całego procesu pozycjonowania strony. Niezbędne jest również przeanalizowanie działań off-site, czyli linkowania zewnętrznego.

Ocena działań off-site, czyli linkowanie zewnętrzne

Na działania off-site SEO w głównej mierze składa się pozyskiwanie przez stronę linków zewnętrznych. Linki te są ważne, ponieważ wyszukiwarki traktują je jako informację, że dana strona jest wartościowa. Im więcej i bardziej jakościowych linków ma dana witryna, tym lepszą pozycję będzie miała ona w wynikach wyszukiwania pod konkretne frazy kluczowe.

Proces link buildingu powinien zostać przeprowadzony w sposób strategiczny. Pamiętać należy także o zachowaniu zasad naturalności i dywersyfikacji linków. By jednak móc zaplanować odpowiednią taktykę, konieczne jest przeanalizowanie dotychczasowej sieci linków. Linki pozyskiwane powinny być m.in. za pomocą zewnętrznych artykułów publikowanych na tematycznych serwisach branżowych o wysokiej jakości.

Jednym z narzędzi, które umożliwia przeanalizowanie link buildingu dowolnej witryny, jest Ahrefs. W specjalnie przeznaczonej do tego sekcji widoczne są wszystkie zewnętrzne linki kierujące do danej strony, a także domeny, z których one wychodzą.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o link buildingu, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem:

Czym jest link building i dlaczego jest ważny dla Twojej strony? 

Audyt SEO – samodzielny czy z pomocą agencji marketingowej?

Audyt strony internetowej pod kątem SEO jest procesem kompleksowym. W związku z tym, by był on przeprowadzony w sposób poprawny, wymaga przede wszystkim fachowej wiedzy. Oczywiście jak najbardziej możliwe jest samodzielne sprawdzenie niektórych parametrów witryny. Należy jednak pamiętać, że bez odpowiedniego doświadczenia i specjalistycznych narzędzi ciężko jest realnie ocenić całościowy stan strony internetowej.

W związku z tym, jeśli chciałbyś przeanalizować kondycję swojej witryny pod kątem SEO, skorzystaj z pomocy specjalistów w tej dziedzinie. Przeprowadzony przez nich profesjonalny audyt dostarczy Ci wszystkich niezbędnych informacji na temat wymaganych zmian, które zwiększą widoczność Twojej strony internetowej.

Ile kosztuje profesjonalny audyt SEO?

Cena audytu SEO strony internetowej różni się w zależności od kilku indywidualnych czynników. Na ostateczny koszt, który będzie trzeba ponieść za taką analizę, składa się m.in.:

  • wielkość danej strony internetowej – ilość adresów URL;
  • tematyka strony i branża działania firmy;
  • zakres czynności audytowych;
  • język, w jakim napisana jest dana strona.

Ile zatem kosztuje audyt SEO? Ciężko jest to dokładnie określić, jednak przedział cenowy waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Warto zatem bezpośrednio skontaktować się z wybraną agencją marketingową, która ustali i poda Ci konkretną cenę swojej usługi.

Pomimo że za profesjonalny audyt SEO należy zapłacić pewną sumę, jest to zdecydowanie korzystna inwestycja. Wykonana przez specjalistów analiza jest źródłem cennej wiedzy na temat braków lub błędów, które ograniczają Twoją widoczność w sieci. Uzyskane za pomocą audytu informacje pozwolą zatem na wdrożenie niezbędnych zmian, dzięki którym pozyskiwać będziesz klientów za pomocą wyszukiwarki Google oraz rozwiniesz swój biznes.

Podsumowanie

Audyt SEO jest najlepszym sposobem na poznanie ogólnego stanu strony internetowej pod kątem wymagań wyszukiwarki. Dostarcza on bowiem kompleksowych informacji na temat najistotniejszych jej aspektów, takich jak optymalizacja techniczna czy link building. Za jego pomocą możliwe jest również znalezienie odpowiedzi na pytanie, dlaczego dana witryna posiada słabą widoczność.

Jeśli chciałbyś poprawić pozycję swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści przygotują indywidualną strategię działania, która pozwoli Ci wykorzystać potencjał płynący z wyszukiwarki Google. Nie zwlekaj i postaw na realne efekty!

Agata Witek

Agata Witek

Marketing Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.