Jak wypromować nowy produkt lub usługę w internecie?

 

Promocja w internecie jest jednym z najlepszych sposobów na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych nabywców. W obliczu stale rosnącej konkurencji online konieczne jest jednak zastosowanie odpowiednich strategii, dzięki którym będziesz w stanie wyróżnić się na rynku i przekonać klientów do wyboru Twojej oferty. Jak zatem skutecznie wypromować produkt lub usługę?

W dzisiejszym artykule przedstawiamy sprawdzone metody promocji w internecie, które sprawdzą się w sytuacji wprowadzania nowego produktu lub usługi na rynek. Dowiesz się również, dlaczego warto postawić na współpracę z doświadczoną agencją marketingową. Zapraszamy do lektury!

O czym należy pamiętać, wprowadzając nowy produkt lub usługę?

Wprowadzanie nowego produktu lub usługi na rynek opierać powinno się na przemyślanych i kompleksowych działaniach. Według Philipa Kotlera, światowego guru marketingu, plan strategii marketingowej uwzględniać powinien przede wszystkim:

  • wielkość, strukturę i zachowanie rynku docelowego,
  • planowane pozycjonowanie produktu/usługi wśród nabywców,
  • cele dotyczące udziału i zysku w ciągu pierwszych kilku lat,
  • planowaną cenę produktu/usługi, strategię dystrybucji i budżet marketingowy,
  • długookresowe cele sprzedaży i zysku.

W obecnym niezwykle konkurencyjnym rynku ważnymi elementami są również:

  • analiza konkurencji,
  • zdefiniowanie unikalnej wartości i korzyści produktu/usługi,
  • zrozumienie ścieżki zakupowej klienta,
  • promocja w internecie.

Wprowadzanie nowego produktu lub usługi na rynek to proces dynamiczny, który wymaga ciągłego monitorowania, analizowania i dostosowywania strategii. Należy być elastycznym i otwartym na zmiany, aby skutecznie promować swoje przedsięwzięcie i osiągnąć tym samym sukces w internecie.

Analiza popytu i potencjału z pomocą profesjonalistów

Wielkość popytu jest jednym z kluczowych czynników, który zadecyduje o poziomie Twojej sprzedaży. W związku z tym przed wprowadzeniem do swojej oferty nowych pozycji warto przeanalizować ich potencjał. Analiza popytu może uchronić Cię przed podejmowaniem błędnych decyzji.

W Vilaro badamy przede wszystkim kształtowanie się popytu w Google. Sprawdzamy, jak wyglądają słowa kluczowe, po których wyszukiwany jest produkt/usługa. Weryfikujemy także potencjał poszczególnych fraz i ich konkurencyjność.

Określenie potencjału oraz barier wejścia na rynek pomaga w znacznym stopniu ograniczyć ewentualne ryzyko. Dzięki temu jesteś w stanie świadomie i bezpiecznie wejść na rynek, znając dobrze jego uwarunkowania oraz specyfikę.

Promowanie produktu i usługi w internecie – sprawdzone metody

Promocja w internecie przyjmować może wiele przeróżnych form, do których zalicza się m.in.:

  • promocję sprzedaży – np. kupony, konkursy,

 

  • marketing bezpośredni – np. kampanie e-mail marketingowe, newslettery,

 

  • public relations – np. współpraca z mediami, sponsoring,

 

 

  • promocja w mediach społecznościowych – np. posty sponsorowane na Facebooku, influencer marketing.

W przypadku wprowadzania na rynek nowego produktu lub usługi zazwyczaj najlepiej sprawdzają się dwie ostatnie metody. Promocja w wyszukiwarkach oraz mediach społecznościowych to skuteczny sposób na dotarcie do określonej grupy docelowej oraz zwiększenie świadomości marki.

Pozycjonowanie produktów oraz usług

Jedną z efektywnych metod promowania produktów i usług w internecie jest pozycjonowanie (SEO – Search Engine Optimization). Polega ona na zwiększeniu widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci są w stanie łatwo dotrzeć do Twojej oferty po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnych zapytań.

Pozycjonowanie produktów i usług jest niezwykle istotne, ponieważ większość konsumentów korzysta z internetu jako głównego narzędzia do poszukiwania informacji. Coraz więcej osób dokonuje również za pomocą tego kanału zakupów. Stratega pozycjonowanie pozwoli Ci zatem m.in.:

  • generować jakościowy ruch na stronie,
  • zwiększyć sprzedaż,
  • zwiększyć konkurencyjność marki.

Więcej na temat SEO znajdziesz tutaj:

W jaki sposób możesz zadbać o widoczność swojej strony w Google?

Promowanie produktów i usług z reklamą Google Ads

Google Ads to platforma reklamowa, która umożliwia tworzenie i wyświetlanie reklam tekstowych, graficznych, wideo i interaktywnych na stronach wyników wyszukiwania Google, na stronach partnerskich Google oraz w sieci reklamowej Google.

Promowanie produktów i usług za pomocą reklamy Google Ads jest niezwykle skutecznym sposobem na wygenerowanie pierwszego zainteresowania. Forma ta umożliwia bowiem firmom dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów w momencie, gdy wyszukują aktywnie informacji na temat różnych produktów lub też planują dokonać zakupu.

Dzięki odpowiednio zoptymalizowanej kampanii, atrakcyjnym treściom reklamowym i precyzyjnemu targetowaniu można zwiększyć widoczność marki, generować ruch na stronie internetowej oraz zwiększać sprzedaż i konwersję.

Jednym z popularnych formatów systemu Google Ads jest reklama produktowa.

Reklama produktowa Google Ads

Reklama produktowa to forma reklamy, która umożliwia firmom promowanie konkretnych produktów w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerskich Google. Jest to skuteczne narzędzie, które umożliwia prezentację oferty w atrakcyjnej formie, z wykorzystaniem zdjęć, ceny, tytułów i innych elementów, które przyciągają uwagę użytkowników.

Aby stworzyć reklamę produktową, konieczne jest dostarczenie pliku produktowego do Merchant Center (platformy, na której można dodawać oferty produktów do Google). Zawiera on informacje takie jak m.in. nazwa produktu, opis, cena, dostępność, link do strony produktu i inne istotne szczegóły. Dane te są następnie wykorzystywane do tworzenia i wyświetlania reklam produktowych.

Reklamy produktowe wyświetlają się między paskiem wyszukiwarki a reklamami tekstowymi i wynikami organicznymi. Ich umiejscowienie zapewnia im zatem dobrą widoczność.

Podobnie jak inne kampanie Google Ads, reklamy produktowe wymagają stałego monitorowania i analizowania wyników. Narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, pozwalają śledzić wskaźniki klikalności (CTR), koszt za kliknięcie (CPC), konwersje i inne metryki. Dzięki tym danym można dostosowywać strategię reklamową i optymalizować kampanie, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Sprawdź, dla kogo jest reklama produktowa

Promowanie na Facebooku

Facebook jest jedną z największych platform społecznościowych na świecie. Za jej pośrednictwem ​​możesz dotrzeć do szerokiego grona użytkowników na całym świecie. Niezależnie od branży, z dużym prawdopodobieństwem jest to miejsce, w którym obecna jest Twoja grupa docelowa.

Portal ten oferuje zaawansowane narzędzia reklamowe, które umożliwiają precyzyjne kierowanie reklamy do odpowiednich osób. Możesz określić demografię, zainteresowania, zachowania i inne czynniki, aby dotrzeć do dokładnie tych użytkowników, którzy są najbardziej zainteresowani Twoim produktem lub usługą.

Facebook posiada różnorodne formaty reklamowe, takie jak m.in. obrazy, filmy czy karuzele. Daje Ci to elastyczność w prezentowaniu swojego produktu lub usługi w atrakcyjny sposób.

Facebook posiada także wbudowane narzędzia, które umożliwiają monitorowanie wyników Twojej kampanii reklamowej. Możesz śledzić metryki, takie jak zasięg, zaangażowanie, konwersje itp., aby zrozumieć skuteczność swoich działań i dostosować strategię w celu osiągnięcia lepszych rezultatów.

W połączeniu z odpowiednią strategią contentową Facebook może być potężnym narzędziem promowania Twojego produktu lub usługi wśród potencjalnych klientów.

Sprawdź nasz artykuł na temat popularnych błędów popełnianych podczas prowadzenia kampanii Facebook Ads:

8 powodów, przez które reklamy na Facebooku są nieefektywne i jak ich uniknąć

 

Promocja w internecie – dlaczego warto współpracować z agencją marketingową?

Znasz już najskuteczniejsze metody promocji w internecie, jednak czy wiesz, jak je poprawnie wdrożyć? Marketing internetowy obejmuje szereg niezbędnych kroków – od opracowania działań, przez ich wykonanie, po pomiar efektów.

W wielu przypadkach najlepszym wyjściem jest skorzystanie z pomocy profesjonalistów. Współpraca z doświadczoną agencją marketingową to przede wszystkim oszczędność czasu i kosztów.

Podczas gdy specjaliści zajmą się kompleksową promocją Twojego produktu lub usługi, Ty możesz skoncentrować się na swoich głównych obowiązkach. Zlecenie marketingu zewnętrznemu partnerowi jest także bardziej opłacalne finansowo – nie musisz bowiem inwestować w niezbędne narzędzia. Masz także większą pewność, że przeznaczony przez Ciebie budżet zostanie wykorzystany w optymalny sposób i przyniesie oczekiwany zwrot.

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.