Techniczne elementy witryny, które są niezbędne w procesie pozycjonowania 

Chciałbyś skorzystać z usługi SEO, jednak obawiasz się, że Twoja strona może nie być do tego odpowiednio przygotowana? Zastanawiasz się, czy powinieneś ją przebudować, czy może lepiej byłoby zaprojektować nową witrynę?

W dzisiejszym artykule zwracamy uwagę na najważniejsze elementy techniczne stron internetowych, które znacząco ułatwiają proces pozycjonowania. Przedstawiamy również, w jaki sposób możemy pomóc Ci zweryfikować możliwości Twojej strony – i to całkowicie za darmo. Zachęcamy do lektury!

Dlaczego techniczna optymalizacja witryny jest ważna?

Techniczna optymalizacja witryny jest kluczowa zarówno pod względem procesu SEO, jak i doświadczenia użytkownika.

Poprawne wdrożenie optymalizacji elementów technicznych strony pozwala na lepsze zrozumienie jej treści przez roboty wyszukiwarek, co z kolei wpływa na wzrost jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu witryna może docierać skutecznie do potencjalnych klientów.

Techniczna optymalizacja witryny jest ważna również pod kątem doświadczenia użytkownika. Poprawnie przygotowane i wdrożone elementy techniczne, takie jak szybkość ładowania, responsywność, czy też poprawne linkowanie wewnętrzne, wpływają na wygodę korzystania ze strony. Przekłada się to następnie na wzrost satysfakcji użytkownika, który chętniej na nią powróci lub poleci ją innym osobom.

Najważniejsze techniczne elementy witryny

Techniczna optymalizacja witryny obejmuje kilka kluczowych elementów. Zalicza się do nich m.in.:

Certyfikat SSL z poprawnymi przekierowaniami

Certyfikat SSL jest niezwykle istotny dla bezpieczeństwa danych przesyłanych między użytkownikiem a serwerem. Dzięki niemu wszystkie przekazywane informacje są szyfrowane, co uniemożliwia ich przechwycenie i odczytanie przez niepowołane osoby.

Ważne jest również poprawne skonfigurowanie jego przekierowania, tak aby użytkownik był automatycznie przenoszony z protokołu HTTP na protokół HTTPS. Dzięki temu będzie miał on pewność, że łączy się z bezpieczną witryną.

Struktura witryny

Struktura witryny to kluczowy element techniczny, który ma duży wpływ na optymalizację witryny zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek internetowych. Struktura odzwierciedlać ma bowiem hierarchię informacji, pomagać w nawigacji po witrynie oraz wyszukiwaniu potrzebnych treści.

Dobra struktura pozwala również na łatwe i skuteczne indeksowanie strony przez roboty wyszukiwarek oraz zwiększa jej szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dostosowywanie się do różnych urządzeń

Dostosowywanie się strony internetowej do różnych urządzeń, zwane również responsywnością, to element techniczny, który umożliwia wygodne korzystanie z witryny na różnych urządzeniach, takich jak komputery, smartfony czy tablety.

Dzięki temu strona jest zoptymalizowana pod kątem wielkości ekranu i możliwości technicznych urządzenia, na którym jest aktualnie wyświetlana. Elementy witryny, takie jak czcionki, grafiki i menu, są automatycznie dopasowane do wymiarów ekranu i zapewniają lepszą czytelność i łatwiejszą nawigację.

Dostosowanie się witryny do różnych urządzeń ma znaczący wpływ na wrażenia użytkowników i zwiększa ich zadowolenie z korzystania z niej. Współczesne strony internetowe powinny być responsywne, aby sprostać wymaganiom osób, które coraz częściej używają różnych urządzeń do przeglądania internetu.

Szybkość ładowania

Szybkość ładowania to element techniczny, który odgrywa kluczową rolę w doświadczeniu użytkowników. Im szybciej ładuje się witryna, tym użytkownicy są bardziej zadowoleni z tego, że nie muszą długo czekać na zawartość. Zwiększa to zatem szansę, że będą chcieli na niej pozostać i przeglądać dostępne treści.

Szybkość ładowania strony jest również jednym z czynników, który może wpłynąć na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Google promuje bowiem strony o wysokiej użyteczności i sprawności.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne polega na umieszczaniu odnośników do innych podstron w ramach tej samej witryny. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwiej nawigować po stronie i poszukiwać potrzebnych informacji. Zazwyczaj linkowanie wewnętrzne na stronie internetowej przybiera formę tekstu, jednak istnieje również opcja umieszczenia linku w postaci grafiki.

Linki wewnętrzne pozwalają również robotom wyszukiwarek na lepsze zrozumienie struktury witryny i łatwiejsze zaindeksowanie jej podstron. W związku z tym proces linkowania wewnętrznego jest uznawany za ważny czynnik wpływający na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Dane strukturalne schema.org

Korzystanie z danych strukturalnych schema.org na stronie internetowej pozwala robotom wyszukiwarek na lepsze zrozumienie zawartości strony i wyświetlanie przy niej dodatkowych informacji w wynikach wyszukiwania. Dane te mogą mieć wpływ na dopasowanie poszczególnych stron do intencji wyszukujących użytkowników.

Korzystanie z określonych tagów schema może pomóc we wzbogaceniu wyniku wyszukiwania strony internetowej o bardziej szczegółowe informacje, takie jak m.in. oceny, recenzje, lokalizację czy dane produktu. Dzięki “ulepszonemu” wynikowi strona może zwiększyć swoją klikalność, co przyczynia się do poprawy jej pozycjonowania i poziomu zainteresowania nią użytkowników.

Bezpłatna analiza kondycji strony – sprawdź, techniczny stan swojej witryny!

Zastanawiasz się, jak wygląda realny stan techniczny Twojej witryny? Przychodzimy z pomocą – oferujemy bezpłatną analizę kondycji strony pod kątem SEO. Składają się na nią m.in. informacje takie jak:

  • Potencjał wyszukiwarki Google na frazy związane z Twoją branżą,
  • Widoczność Twojej strony na tle konkurencji,
  • Błędy w optymalizacji technicznej Twojej strony,
  • Jakość linków prowadzących do Twojej strony.

Przygotujemy w niej również wytyczne do optymalizacji, czyli nasze rekomendacje konkretnych działań, dzięki którym Twoja witryna będzie mogła zyskać na widoczności. Analiza ta rozwieje zatem Twoje wątpliwości co do tego, czy potrzebna będzie gruntowna przebudowa struktury strony, czy może wystarczy jedynie poprawa elementów wpływających na konwersję.

Skorzystaj z bezpłatnej analizy i wyceny!

Agata Witek

Agata Witek

Marketing Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.