Reklama firmy w Internecie – od czego zacząć?

Marzeniem każdego przedsiębiorstwa jest szybkie i skuteczne docieranie do potencjalnych klientów. W dobie upowszechnienia się Internetu jest to jak najbardziej możliwe! Reklamy w sieci są aktualnie jedną z najlepszych metod na pozyskiwanie nowych nabywców oraz budowanie silnej marki. Niezwykle ważny jest jednak ich odpowiedni dobór i optymalizacja. Tylko w ten sposób przekazy reklamowe są w stanie przynieść zauważalne efekty i korzyści – zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.

Jeśli chciałbyś skorzystać z potencjału, który niesie ze sobą promowanie firmy w Internecie, zachęcamy do zapoznania się z naszym dzisiejszym artykułem. Przedstawiamy w nim najważniejsze informacje na temat rodzajów reklam online, a także ich odpowiedniego dopasowania do konkretnych potrzeb biznesowych. Zapraszamy do lektury!

Dlaczego powinieneś reklamować swoją firmę w Internecie?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez HubSpot, wśród najważniejszych celów na rok 2023 dyrektorzy marketingu wyróżnili reklamowanie swojego produktu lub usługi. Tradycyjne kanały reklamy odchodzą jednak powoli na boczny plan – w ostatnich latach ogromną przewagę zyskał natomiast Internet.

Medium to oferuje bowiem mnóstwo możliwości w zakresie promocji firmy, które dostosować można do własnych preferencji czy też innych istotnych czynników. Forma ta cechuje się także sporą elastycznością, która często wiąże się również z niższym nakładem finansowym niż w przypadku klasycznych metod. Dobrze zaprojektowana reklama w Internecie jest zatem w stanie dotrzeć do odpowiednich użytkowników i generować ogromny potencjał sprzedażowy.

cytat z HubSpot na temat tego, dlaczego warto reklamować swoją firmę w Internecie

Źródło informacji: Badanie HubSpot 

Jak potwierdza HubSpot, reklama firmy w Internecie jest niezwykle skutecznym sposobem docierania do szerokiego grona potencjalnych klientów. Z tego względu praktycznie każde zarówno większe, jak i mniejsze przedsiębiorstwo wykorzystuje ten kanał w swojej strategii marketingowej. Z tej metody korzysta z dużym prawdopodobieństwem również Twoja konkurencja. W związku z tym, jeśli nie rozpocząłeś jeszcze reklamowania swojej marki online, powinieneś to jak najszybciej zmienić! Od czego jednak zacząć?

Pierwsze kroki online – od czego zacząć?

Przed rozpoczęciem prowadzenia jakichkolwiek działań reklamowych w sieci pamiętać musisz najpierw o założeniu swojej strony internetowej. Dodatkowo pomyśleć możesz o utworzeniu profilu firmy w social mediach. Własna witryna internetowa jest jednak podstawą – to właśnie dzięki niej zainteresowany użytkownik będzie mógł dotrzeć do Twojej oferty lub też dokonać zakupu. Z tego względu przyłożyć powinieneś do tej kwestii szczególną uwagę – mało praktyczny wygląd lub pojawiające się błędy mogą jedynie odstraszyć użytkowników.

Na powstałej stronie internetowej zamieszczane powinny być wszystkie niezbędne informacje, których potrzebować może potencjalny klient. Co więcej, jeśli swoje działania marketingowe prowadzić chcesz na kilku różnych platformach, zadbać musisz o ich spójność – postaw na podobny design i ten sam styl komunikacji.

Posiadanie własnej strony internetowej jest wręcz niezbędne w przypadku większości form reklamy w sieci. Wynika to z faktu, że to właśnie do niej kierowani będą zainteresowani użytkownicy. Co więcej, w przypadku korzystania z metody pozycjonowania Twoja witryna może być reklamą sama w sobie! Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej najczęściej wykorzystywanym rozwiązaniom w zakresie promowania firmy w Internecie.

Formy reklam w Internecie – jak wybrać najlepszą?

Dostępne rodzaje reklam internetowych znacząco się od siebie różnią. Z tego względu wybrać możesz tę formę, która będzie najbardziej odpowiadać na potrzeby i specyfikę Twojego biznesu. Do najpopularniejszych z nich zaliczyć można:

formy reklamy w Internecie

Pozycjonowanie, działania w mediach społecznościowych (pomijając płatne reklamy) oraz content marketing zaliczyć można do reklam niejawnych. Jak sama ich nazwa poniekąd zdradza, formy te nie informują wprost użytkownika, że ma on do czynienia z przekazem reklamowym. Są przez to bardziej naturalne w odbiorze.

Reklamami jawnymi są natomiast artykuły sponsorowane, reklamy Google i Facebook Ads, a także e-mail marketing. Ich odbiorcy są w stanie zidentyfikować istniejący przekaz reklamowy. Dodatkowo są one często odpowiednio oznaczone, przez co łatwo się wyróżniają.

Jaki typ reklamy internetowej zatem wybrać? Kwestia ta może być szczególnie problematyczna w przypadku, gdy nie prowadziłeś jeszcze wcześniej działań promocyjnych online. Warto zaznaczyć, że Twoja pierwsza reklama w Internecie może być skuteczna od samego początku – wystarczy jedynie, że odpowiednio przeanalizujesz swoje możliwości i cele biznesowe. Dzięki temu będziesz w stanie postawić na najbardziej optymalną formę reklamowania swojej firmy online.

Jeśli chciałbyś sprawdzić wady i zalety poszczególnych form reklamy internetowej, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem na ten temat:

Rodzaje reklamy internetowej – czyli jak się promować, aby nas zauważono?

 

Wybierz cel, który chcesz osiągnąć

Przed wybraniem konkretnego rodzaju reklamy internetowej ustalić musisz najpierw jedną podstawową kwestię. Jest nią sprecyzowany cel, który chciałbyś za jej pomocą osiągnąć. Dzięki tej informacji proces selekcji dostępnych możliwości będzie o wiele prostszy i szybszy.

Do najpopularniejszych celów stawianych przez właścicieli przedsiębiorstw zaliczyć można m.in.:

E-mail marketing będzie na przykład dobrą opcją na komunikację z dotychczasowymi klientami, których zachęcić chcesz do ponownego skorzystania z oferty. Natomiast, jeśli planujesz dotrzeć do nowych użytkowników, postaw na reklamy Google Ads. Kampanie te wyświetlą się konkretnie określonej przez Ciebie grupie docelowej, która wyszukuje frazy związane z Twoimi produktami lub usługami. W przypadku budowania świadomości marki dobrą opcją będzie prowadzenie działań contentowych, np. w formie bloga, za pomocą których przekazywać będziesz mógł odbiorcom wartościowe treści.

Niepoprawne dostosowanie formy reklamy do potrzeb i specyfiki Twojego biznesu może niestety skutkować zmarnowaniem budżetu, a także czasu. W związku z tym warto dokładnie przeanalizować, co konkretnie chciałbyś osiągnąć za pomocą reklamy w sieci.

Zamów bezpłatną wycenę!

 

Określ swój budżet

Niezwykle istotną kwestią, którą kierować należy się przy wyborze reklamy internetowej, jest także posiadany budżet. Pewne kwoty mogą bowiem nie do końca sprawdzić się w przypadku niektórych dostępnych opcji. Z tego też względu powinieneś dokładnie określić, ile jesteś w stanie przeznaczyć na promocję swojej firmy w sieci. Dopiero na tej podstawie jesteś w stanie wybrać najefektywniejszą jej formę.

Ile zatem kosztuje reklama w Internecie? Odpowiedź może być niezbyt satysfakcjonująca, gdyż… to zależy. Co jednak wpływa na jej koszt? Warunkują go przede wszystkim indywidualne czynniki, do których zaliczyć należy m.in. rodzaj reklamy, jej zasięg, czas trwania czy złożoność.

Dla przykładu: w przypadku kampanii Google Ads, to Ty kontrolujesz swoje wydatki i nakłady przeznaczone na reklamę. System nie wyda zatem większej kwoty niż ustalonej. W związku z tym przy odpowiedniej optymalizacji może być ona niezwykle efektywna przy jak najniższym budżecie.

Natomiast, jeśli chciałbyś postawić na działania content marketingowe, jednak nie jesteś w stanie sam napisać treści, przygotować musisz się na opłacenie copywritera. Kwestia wygląda podobnie w przypadku artykułów sponsorowanych – mimo to doliczyć musisz jeszcze koszt publikacji na zewnętrznym portalu, który waha się od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych.

Oczywiście w sytuacji, gdy do prowadzenia swoich działań reklamowych zatrudnisz wyspecjalizowaną agencję, liczyć będziesz musiał się z przeznaczeniem nieco większego budżetu. Jest to jednak wartościowa inwestycja, która z pewnością szybko zwróci się w realnych efektach. Jeśli chciałbyś wykorzystać potencjał płynący z promowania swojej firmy w Internecie, skontaktuj się z nami! Wspólnie wybierzemy najlepszą dla Ciebie opcję. 

Zamów bezpłatną wycenę!

Darmowa reklama w Internecie?

Czy istnieje możliwość reklamowania firmy w sieci za darmo? Otóż tak! Służyć mogą do tego wszelkiego rodzaju popularne media społecznościowe, do których zalicza się np. Facebook, LinkedIn czy Instagram. Założenie na nich konta, a następnie fanpage’u czy też profilu firmowego, jest zazwyczaj bezpłatne. Dzięki odpowiednio zaplanowanej strategii jesteś w stanie za ich pomocą docierać do nowych użytkowników, a także kreować wizerunek swojej marki. Angażujące posty pozwolą Ci na budowanie swojej własnej społeczności, która przynosić może wymierne korzyści – np. pomysły na ulepszenia produktów czy usług.

W przypadku prowadzenia social mediów warto jednak pamiętać o stałym śledzeniu najnowszych trendów i istotnych wydarzeń. W ten sposób będziesz w stanie tworzyć treści, które są “na czasie” i pozytywnie wpływają na odczucia odbiorców.

Zastanów się, ile czasu chcesz poświęcić

Reklamy internetowe mogą mieć różny czas trwania. Z tego względu warto zastanowić się, przez jaki okres chcesz prowadzić swoje działania reklamowe. W przypadku, gdy czas nie jest dla Ciebie ograniczeniem, idealnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie. Proces SEO, mimo że jest procesem dość czasochłonnym, jest niezwykle skuteczną i trwałą metodą, dzięki której Twoja strona zyska na widoczności.

Wybierając content marketing, również musisz uzbroić się w nieco cierpliwości. Proces tworzenia treści, a następnie ich publikacji może nie być zbyt skomplikowany, jednak jest to dopiero początek. Udostępnione teksty potrzebują czasu, by zostały zaindeksowane przez wyszukiwarkę, a następnie docierały do odbiorców. Mimo wszystko jest to długofalowa inwestycja, która dodatkowo wspiera proces pozycjonowania.

Jeśli potrzebujesz reklamy o natychmiastowym działaniu, np. w okresie przedświątecznym, dobrą opcją będzie sezonowa kampania Google Ads. Przynosi ona szybkie efekty, a także jest jednocześnie niezwykle skuteczna. W takim przypadku dobrze sprawdzi się także reklama Facebook Ads, na której działanie również nie trzeba długo czekać.

Czy warto prowadzić marketing internetowy samodzielnie?

Korzystanie z reklam internetowych może być niezwykle skuteczną metodą prowadzenia działań marketingowych. Warunkiem koniecznym jest jednak ich odpowiedni wybór – zarówno w kontekście celów biznesowych firmy, jak i jej możliwości czasowych oraz finansowych. Co więcej, aby dana reklama przyniosła oczekiwane efekty, musi być ona również poprawnie zaprojektowana i zoptymalizowana.

Nie każdy jest jednak w stanie prawidłowo poprowadzić wybrane rozwiązania reklamowe – wymagana jest do tego konkretna wiedza poparta doświadczeniem w danym zakresie. W związku z tym nieodpowiednie działania wiązać się mogą często z przepaleniem budżetu oraz zmarnowaniem czasu. Aby tego uniknąć, warto postawić na profesjonalne usługi oferowane przez wyspecjalizowaną agencję.

W Vilaro od lat zajmujemy się marketingiem internetowym – stawiamy na jakościowe działania i realne efekty. Jeśli chciałbyś rozpocząć promowanie swojej marki w sieci, skontaktuj się z nami. Wspólnie wybierzemy odpowiednią strategię i zestaw reklamowy dla Twojego biznesu!

Zamów bezpłatną wycenę!

 

Podsumowanie

Reklamy w Internecie są aktualnie jednym z najpopularniejszych sposobów na docieranie do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Dzięki wielu różnym ich rodzajom dostosowane mogą być pod konkretne oczekiwania i wymagania biznesowe. W związku z tym cechować może je wysoka skuteczność, która przekłada się następnie na osiąganie postawionych celów.

Mamy zatem nadzieję, że jeśli nie byłeś jeszcze do końca przekonany do promowania swojej firmy w Internecie, po przeczytaniu naszego artykułu zmienisz zdanie! Skorzystaj z ogromnego potencjału, jaki niosą ze sobą reklamy w sieci i skutecznie docieraj do swojej grupy docelowej.

 

Agata Witek

Agata Witek

Marketing Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.